Börjar ge lite resultat;)

Dagen började med att jag vaknade och kollade på klockan fick en shock när ja kollade på den och den visade 11.00 va har ja sovit ändå till nu och inte vaknat ens när elias vaknat och gjort sig klar för dagis när freddan ska o lämna honom, måste varit trött men inte konstigt vi hade liam sovandes för mkt igår kväll så han var så pigg när vi skulle lägga oss o sen lite vaken tidigare på morgonen och så så det var nog därför vi somnade om på morgonen så hårt och gott att vi inget märkte;). haha

Steg sedan upp och fredde var inte ens hemma då utan han kom hem en kort stund där efter hade varit och lämnat elias och sedan varit på apoteket och köpt nå han behövde så. Sedan var de bara och göra sig klar för dagen men förmiddagen var lite seg blev där ett tag lite rastlös huvva så hemskt de är brukar inte vara det men denna gång var ja verkligen det visste inte vad jag skulle ta mig till är så van nu senaste tiden och ha nått att göra det har väl smittat av sig från Aina och vara i farten och så så när man väl tar de lungt så blir de som om man har myror i hela kroppen av att bara sitta så länge och inte göra nå speciellt..haha ;).
Men har ju iofs varit lite förkyld och så så de har ju blivit och varit hemma rätt mkt ändå så man har väl hunnit blivit less på det!. 

Men jag bestämde mig därför senare på dagen när liam sov att göra bort dagens motion gick därför iväg trots det hemska kalla snöstormen som var på dagen men orkade inte bry mig måste ju ändå få min motion så, men det blev en kortare sväng när de var så dåligt väder vart en promenad i plums snö i 45 min vilket var hur tungt som helst och en massa kall snö i ansiktet när man gick var inte direkt det skönaste men men allt går bara man är envis som jag o går så och de kändes skönt iaf skönt efteråt att man tog sig en sväng;).
Och inte nog med det efteråt när man skulle duscha och så så ser jag på magen och på sidan att både magen och "sido handtagen" som jag kallar dom haha att det har dragit ihop sig en del redan vilket känns jätte kul även om de är lite grann bara som resultat så är det ändå kul att det verkar ge resultat ändå av allt jobb med promenaderna oc sittupps:en jag brukar göra vilket känns mer kul och som motivation till att fortsätta träna;)

Sedan var det dags för middag och så så de blev och göra det sen blev det att packa hela familjen in i bilen och hälsa på min moromor hon är så glad och få träffa oss och sina barnbarns barn så det var trevligt men fikade inget tro mej eller inget blev bara en slät kopp kaffe men de gick lika bra och gott de :). Och Liam han var på surr humör med en massa långa jollrande ord och skrattande har varit mkt glad och mkt jollrande har han börjat bli denna vecka är hur gulligt som helst ju man vill bara smälta speciellt på morgon kvisten då han sätter igång.. ;) hehe

Sedan så bad jag fredde släppa av mig här i byn hos min bästis karro för jag hade bestämt med henne att jag skulle komma förbi efter mormor och se ut och prova vad jag ska låna till dopet och efter en del provande hon har så mkt fint så, så hittade jag en tunika aktig svart klänning som har nått svart siden band runt som man kan knyta om man vill runt eller på sidan som var rätt enkel men jätte fin som passade på mig att ha på dopet så det blir nog bra det vill inte ha allt för fint och utstickande kläder på mig för de är ju faktiskt lill älsklingens dop så men klart lite fin måste mamma oxå få vara;). 

Sedan ikväll efter det blev det att kolla lite på tv och göra grabbarna klar för att gå och lägga sig för kvällen och så och imorn blir det att fara till Leo's lekland med Elias och Aina och saga och max vilket ska bli spännande och kul ju allra minst sagt för Elias för han har tjatat om att få fara dit så han och saga lär ju ha hur kul som helst där ju ;).
Elias var så spänd och längtade till morgondagen såg man på han och han sa innan han la sig: Mamma visst får jag äta plättar och sylt och glass där oxå han var noga om påpeka det hur söt som helst för han kommer ihåg att dom hade de sist han var där och åt de där med mormor sin och min moster och hennes barnbarn Melvin och han älskade verkligen dom dära plättarna och sylten o glassen berättade mamma när dom hade varit så självklart så ska älsklingen få sina plättar och de han ville ha för vi ska ändå äta där så har vi bestämt för dom har visst bra priser där för plättarna och de i barnportionen så sa mamma min sist och att de är rätt stor portion åt barnen så det är ju bra det;).
 
Nej nu ska jag gå och se lite tv i sovrummet och somna där, men tänkte avsluta med lite bilder på liam från idag;).
Måste komma ihåg kameran bara imorn men de ska jag väl försöka komma ihåg;).

Natti Natti ;)

Liam s glad;)
                                                         Söööt;)

Liam gladare;)
                                      Söööötare;)

Liam gladast;)
                                          Sööööötast;)

Liam ligger o tränar;)
                     Liam ligger och hårdtränar;)

Liam tränar;)
                  Liam uppkollandes på mamma medans träning;)

Liam tränar;)
                      Liam så ligger så nöjd så och säger heeej!;)



Kommentarer
Postat av: Aina

grattis till resultaten:) det är alltid kul när man ser att det händer nå:)



2009-02-06 @ 09:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0