Ursäkta mig men varit extremt trött!

Ja jag tänkte börja med att be om ursäkt för att jag varit så dålig på uppdatera bloggen min med lite inlägg, men det är för att jag har varit så extremt trött varje kväll har rätt fullt upp denna vecka planering inför dopet Liam:s som är imorn lördag kl 13 ska bli kul och döpa lill prinsen våran och sen ha dopfika och träffa många i familjen och släkt och vänner till både mig och fredde så blir väl ungefär 36personer iaf så vi har bokat en lokal som min moster har lånat åt oss för hon bor nämligen i stan och har en bostadsrätt där och dom har tillgång till att hyra en jätte fin och stor mysig lokal där utanför där dom bor så det är ju jätte bra det att den finns och att den var ledig så vi fick hyra;).

Idag har vi varit på BVC oc vägt lilla Liam och han vägde idag 6550g och var 62.7 cm lång så han har växt på bra han, han följer då kurvan bra tyckte barnmorskan våran:) Har även haft en liten repition idag där idag lite smått om att börja med smakportioner och sånt nu vet ju det mest men alltid bra och ha lite repition skadar ju inte var ju ändå ett tag sen elias var så liten som Liam så.. hehe;). Vägde för skoj skull Elias idag där oxå har alltid undrat vad han väger och han vägde nått på 16kilo han så han är rätt stor och bra vikt han med, men nyfiken på hur långt han är måste ta o mäta honom nån dag för skoj skulle vet ju inte heller hur lång dom brukar ens vara vid denna ålder så;).

Sen så nu är fredde och hjälper en kompis och flytta för dom har nämligen köpt hus ut på hertsön i början så det är ju som ett bra och lungt ställe om man man ska bo på hertsön tycker jag:). Själv så funderar jag på att gå ut och gå en sväng när Liam vaknat helt otroligt tro det eller ej nu får de bli all fika stopp och allt onödigt man stoppar i sig stopp för jag vägde mig själv och har nämligen gått upp har känt de lite på vissa kläder och sen ser ja de i ansiktet tyvärr där man inte vill att de ska sätta sig huvva ligen så har drygt 9kilo och gå ner till den vikt ja vill gå ner till som ja hade innan ja väntade Liam helt hemskt mkt ju fy åh nu är jag tillbaka till där jag hade problem och gå ner efter jag fått elias det är så hemskt som de kan bli för jag hade det jätte jobbigt o kunna gå ner efter han oxå jätte deprimerande har haft så stor mage dels med bägge ungarna så de har samlats kvar nu på mig och har så mkt sån här ful lös/bristnings hud så jag vill bara få bort det vilket jag tvivlar att ja får helt bort tyvärr vara hjälp av träning för den dära löshuden drog inte alls åt sig allt och så så mkt tyvärr fast jag gick bra ner sen med elias när jag väl tok motionerade ner alla kilo:na mina som jag ville hemskt och säga de men så tror ja att man får leva med om man nu inte opererar bort de men de känns ju jobbigt om man ska ha fler barn i framtiden verkar ju som lönlöst för antar att jag får samma stora utdragna utstående mage som med Elias och Liam, förstår inte varför man vissa får så stora magar när dom är gravida tydligen hör ja dit för den har verkligen varit stor bägge gångerna ja väntat pojkarna fas den har ju varit mysig och charmig och stor på sitt sätt men tråkigt när de påverkar sen en när man ska få bort stor magen med all uttöjd hud!  nej nu får jag inte sitta här och bli deprimerad över det mer nu får jag sätta i med hårdhandskarna o motionera och motionera o.s.v.!! :)

Annars idag så blir det och vänta till fredde kommer hem för då blir det att fara iväg och hämta smörgåstårtorna vi beställt till imorn och så och föra det till lokalen i stan och duka färdigt och sånt så de är klart till imorn:)  Måste även kolla igenom kläderna man ska ha imorn och ungarnas kläder och allt sånt så man gjort de färdigt för imorn;).
Dom har även ringt från körskolan min på Ninas så jag ska dit på tisdag för en kort träff så vi får prata och gå igenom hur vi ska lägga upp detta med när jag ska ta mitt körkort eftersom jag har ju haft som uppehåll där ifrån blev de som när ja var gravid o sen fick liam och så men så det känns skönt måste ju ta det dära körkortet så man kan ta sig själv nånstans och inte behöva vara så låst och i övrigt är de ju bra när man ska söka jobb och allmänt bara bra och ha ju!! :) Missar dock unga mammor då på tisdag tusan oxå jag som ville gå tycker de är verkligen roligt och bra ställe men men en gång får väl lov o missa!

Har även varit igår med Elias på dagis på eftermiddagen dom hade en snö/is festival där dom hade gjort en massa fina ljuslyktor och sånt av is som dom fryst och gjort av vatten och så mkt fina saker så de var trevligt :) Men det var så sött de fanns en lapp på dagis där dom hade frågat alla barn på avd vad dom förknippade snö och vinter med då hade elias svarat Traktor skotta med traktor snö det var ju inte så svårt egentligen och gissa han har bara traktorer och skotrar och gräsklippare och sånt i huvudet precis typiskt som grabbar har men så sött ut av han ändå ;). Glömde dock kameran som vanligt men det är ju inget ovanligt men vet inte hur jag ska komma ihåg att ta med kameran hädan efter på saker och ting som man vill dokumentera?;)haha Men kom ihåg den iaf till syrrans kalas så,

Tänkte avsluta mitt långa inlägg (som vanligt blir det så när man inte har skrivit på länge och tar sig tid och skriva) men iaf så tänkte jag lägga in lite blandade bilder från syrrans kalas som hon hade i månags och lite andra bilder från annat oxå!

Ha det bra !!

Liam och Elias tillsammans;)
                Liam och Elias tillsammans så söta syskon;)

Jag själv innan kalaset;)
       Jag själv färdig för kalas;)

Söt thea;)
     Syrrans yngsta unge Thea så sööt;)

Del av högen av folket på kalaset;)
    En del från familjen min som var på kalaset;)

Theas nya fina rum;)
Theas nya fina rum så sött flickrum rena drömmen som Lena målat själv;)

Emelie:s nya rum;)
    Syrrans andra unge Emelie:s nya snygga rum som hon målat själv;)

Moster Lena och Liam ;)
      Födelsedags barnet Lena håller Liam;)

Theas söta hello kitty vagn;)
    Thea söta Hello Kitty vagn så söt var bara tvungen fota den;)

Thea håller kusinen Liam så stolt så ;)
     Thea håller kusinen så stolt så hon är så förtjust i han ska ni veta;)

Grupp bild på Thea,Liam och Elias;)
       Gruppbild på några av kusinerna ihop ;)

Stora tjejen Emelie;)
  Stora tjejen Emelie gud så stor hon blivit vart har tiden sprungit iväg;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0