Jobbigt och tragiskt värre=/

Ja har som sagt inte varit så bra på att uppdatera här under helgen eller så här på bloggen min men det har väl sina orsaker. Dels för att i lördags på dagen så började Elias spy och spy då var det bara att konstatera att han fått magsjuka huvva så hemskt magsjuka är ju det värsta som finns... Hörde sedan att aina också fått det och även hon hade hört av ett annat par som var där samma dag som oss också fått magsjuka och fick även höra av min syster att det fanns på hennes jobb folk som varit på leo's som också blivit sjuka efteråt ha varit där så det är ju bara konstatera att det varit nån slags smitta därifrån som dom fick med sig hem tyvärr..=/

Sen så är det så att även min farmor har varit sjuk nu länge ett tag och det har svängt nu till och från från att varit dålig till pigg o.s.v  efter hennes hjärtinfarkt som hon konstigt nog överlevde trots inte läkarna trodde det men min älskade farmor var en envis kvinna som var en riktig kämpe och som överlevde en hjärtinfarkt och en två lunginflammationer som hon fick där på sjukhuset tack vare min mamma som påpekade att det var nå galet med farmor min som inte läkarna hade märkt men sedan konstaterat efter att ha kollat upp det hela efter de att mamma begärt det, ja ska det verkligen behövas att en själv ska vara läkare för att läkarna och andra sköterskor ska märka och ta det hela seriöst?.

Det har även varit så att personerna på sjukhuset skitit och gett farmor medicinen och även få i henne mat för att hon själv inte fick i sig den eller inte ville ha men herregud man kan ju inte lyssna på patienterna hela tiden för hur skulle det se ut då om patienterna sa att dom inte ville ha mat eller medicin eller så och dom sket i att ge då skulle det ju inte vara många levande kvar heller, och dels farmor var ju inte så pigg och kunna göra så mkt och är en envis person så man får som puscha på och små bestämma över henne lite har man lärt sig genom åren för annars skulle de inte funka. Men när mamma fick reda på det att dom inte gett henne mediciner som hon behövt och ätit länge och dom ej fått i henne mat så sa hon till att så här får ni ju inte göra så får de inte gå till för det går ju faktiskt andra sätt att få i henne dom när hon åt flytande och även när dom fick sondmata henne så går de ju genom maten och blanda i så hon får i sig. Mamma min tog även tag med matningen ett tag själv där och hon åt som bara den gick hur bra som helst ju!.
 
Sen var det var fram tills nu ihelgen har hon varit riktigt dålig och blivit sämre och sämre och sköterskorna på hennes boende berättade åt mamma min att det finns inget mer att göra utan hon skulle inte klara av en operation av hennes ben som blivit sedan hon legat på sjukhuset och fått en hemskt dålig vård där vilket ledde till att hon blev bara sämre p.g.a hennes sår som hon fått för att bara fått lega hela tiden och fått hemska kött sår som blivit fula trycksår för att hon fått bara ligga hela tiden aldrig fått komma upp eller nå i nån stol knappt ,och dessutom när hon är diabetiker gör ju inte saken bättre att hon får bara ligga och få en massa hemska sår och sådant som gör henne ännu sämre och inte klarar av en operation. 

så mamma och pappa bestämde sig för att hon skulle få vara kvar på boendet och få smärtstillande och få somna in på boendet den lilla tid hon har kvar eftersom hon inte klarar av en operation enligt läkarna så och mamma och pappa ville absolute inte låta farmor få åka tillbaka till sjukhuset för vården där för där har hon då inte fått nån vidare vård utan snarare vanvård huvva så hemskt.. men som tur är så har vi dokumenterat allt fula och hemska hon fått sen hon legat där på sjukhuset så de ska göras en anmälan för så här får de inte gå till!

Så älskade farmor Anny sundvall somnade in tyvärr idag den 10/2 mitt på dagen på sitt boende, iofs kan de ha varit lika skönt för farmor så hon slapp lida så hemskt som hon hade det nu på slutet så var hemskt och se så hon har det nog bättre hos sin älskade man, farfar våran som dog alldeles för tidigt för 18 år sedan var själv bara 4år..

Hann i alla fall ta farväl av henne innan dom kom och hämtade henne med bårbilen kändes skönt iaf och hinna få se henne en sista gång var i valet och kvalet om ja skulle det för det är ju hemskt jobbigt ändå med att ta farväl men känns som ett bra och klokt beslut för vet annars skulle jag ångra mig att jag ej for och tog farväl av henne!
Personalen på boendet hade gjort henne så fin så efteråt såg så lugn och fridfullt ut när hon låg där Saknar dig farmor!! ;) Vila i frid!

Något roligt som varit idag trots allt det som varit så var jag iaf på Unga mammor idag  de var bara jag och Hanna där med barnen idag och så klart två st ledare eller vad man ska säga som har hand om det var mkt trevligt hade lite pyssel idag bara och pratade såklart  en hel del vilket var mkt trevligt iaf och fick även en jätte god hallon paj med gräddglass till var hur god som helst ju (nått du gick miste om Aina idag när du tyvärr inte kunde komma).

Nej nu är jag så trött så varit en lång dag så blir nog tv:n och sängen nu! Ska först lägga in lite bilder på ungarna
Godnatt på er alla! ;)
Liam ;)
                                                       Lilla Liam ;)

Liam;)
                                   Lilla Liam igen;)

Elias svår o fota;)
  Elias svårfotad när pappa sitter och spelar brevid måste bara kolla;)


Sötnos;)
          Liam en glad liten skit;)

Älsklingarna mina;)
                                 Far och son så söta så ;)

Älsklingarna mina;)
                                   Liam så nöjd i pappas famn;)


Kommentarer
Postat av: Aina

Va tråkigt med din farmor:( och så hemskt hur det kan få gå till på sjukhus!



Åh paj lät inte helt fel, synd att jag missade! Men som sagt så ville jag inte riskera att smitta ner barnen.. skulle ju vara ganska uppenbart vem som smittat ner dom isåfall;)

Men nästa tisdag SKA jag åka:)

2009-02-11 @ 08:49:04
Postat av: emelie

gullll unge

2009-02-17 @ 20:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0