Yes det funka;)

Jag får börja med ett glatt leende och säga att det funkade tipset som Elin från unga mammor tipsade mig om ang hur jag ska få Liam och börja äta och gilla gröten så det får jag tacka så mycket för:) Måste säga att det gick bara ut av farten nu när jag stoppade i lite katrinplommons puré i gröten han bara åt och åt och var så nöjd, Liam riktigt smaskade upp en hel smakportion med gröt var till och med så sugen att han var tvungen att smaska och suga på sin egna tumme och fingrar som han brukar göra men nu hade han ju även lite gröt och lite katrinplommon på tummen och handen så då var de väl extra gott och suga på tummen, han var så sööt så men tyvärr så var jag tvungen att ladda upp vårat laddningsbara batteri som tog slut efter de att jag hade fotograferat när Liam smaskade i sin första smakportion med gröt så jag kan tyvärr inte idag bjuda på nån söt gullig bild på Liam med hans första gulliga och grisiga måltid men de kommer en bild på de sen kan ja lova;).
Verkligen jätte kul nu denna tid när de börjas med att få små mata dom med lite smakportioner av varje;).

Liam har oxå börjat göra stora bubblor o fräsa och leva om med sin lill tunga så de blir en mass dregel hur sött som helst ju blivlit mkt sånt nytt som han lärt sig och mkt skrattande och jollrande/pratande på sista tiden så kul o se alla nya framsteg och så vid denna ålder;). Har även haft Liam på golvet idag och fått ligga och gymma lite med babygymmet vilket han mer och mer tycker oxå om och ligga och röra och titta på och sprattla med benen o leva om ha trivs verkligen och ligga på nå mjuka filtar eller fårull och ligga på och titta o surra på för fulla muggar, är ju så roligt och kul att han trivs nu och kunna ligga och roa sig med de och att man inte jämt måste hålla i famnen hela tiden utan kan göra lite saker under tiden han ligger där på golvet o roar sig ;).

Annars idag har de inte blivit mkt gjort varit och hälsat på mormor min och hennes nya hund som ja oxå ska lägga upp en bild på sedan hon har en jätte söt yorkshire terrier jätte liten och söt, den är endast 10veckor så liten och behändig;). Har även varit hos brorsan min och sett sen luleå hockey men de var ju som vanligt oftast att dom går o förlorar...*suck* =/

Nej nu blev de ett långt inlägg iaf idag...haha ;) men nu ska jag gå och sova karln min har redan lagt sig nu så kanske skulle gå och Join:a och ska själv eventuellt upp rätt tidigt eftersom jag och ungarna ska nog med Aina och sina kids till ormberget och vara där ute så dom större ungarna får leka där och busa lite åla pulka och annat kul och ta med sig lite varm choklad o nå smörgåsar o kunna äta om man vill blir kul får hoppas bara vädret kan vara lika varmt som de varit dom två senaste dagarna med mkt varmande sol vi håller tummarna på de;).

Hejdå sov gott allihopa;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0