Ensam kväll med ungarna!

Japp sitter nu här ett tag och tänkte skriva sig en rad eller två för att ha lite och göra och fylla ut kvällen medans den lilla liam ligger och sover för tillfället och sen så elias han leker med sina saker i sitt rum:).  Dagen har idag varit ganska lång och seg det är nog för att man inte gjort så mkt idag har ju iofs varit sjuk o så och är frisk nu vilket är skönt men är ju ändå inte till 100 % pigg från de att man nyss varit sjuk så inte konstigt att man inte orkar göra allt för mkt!
Har varit och handlat lite mat till här i hemmet idag iaf och så gjort lite middag de är den enda nyttigt jag gjort idag tycker jag skulle gå ut på promenad men ångra mig snabbt för att inte bli allt för snorig eller sjuk igen :).

Kvällen idag fortsätter och blir rätt lugn för jag blir hemma med ungarna själv ikväll för freddan ska iväg ut med min brorsa och hans polare och så vilket känns lite trist för min del man är ju så himla van att ha killen hemma och är ju som mysigare och ha dom hemma på helgerna och så men får väl trösta mig med att äta lite godis och se nå film/tv eller nått efter det att elias somnat för då blir det som lite mer lugnare också när han också somnat för då är de bara jag och lill älsklingen som är vaken :).

Önskar ibland att man hade sig en karl som inte var så brydd om att behöva dricka och festa så mkt, för det är det som är skillnaden mellan oss två jag är inte så brydd om att behöva dricka eller så utan klarar mig med en trevlig mysig hemma kväll eller bjuda hem vänner och så och laga middag och göra nå annat trevligt ihop se film och bowla eller något annat skoj medans min sambo vill gärna festa till det då och då emellan åt nån helg då och då vilket jag kan bli lite små sur ibland i fall de blir för ofta  för tycker man inte behöver inte festa och så så hemskt mkt när man har barn och så hellre vara med oss och så ju. Men iofs det är ju inte allt för ofta nu iaf det kan ja vara glad över nu är de mkt mer sällan men när ja vi elias var liten och efter de var han väldigt mkt ute så då var det värre. förstår inte borde man inte ha växt ifrån de dära festa livet lite mer när man har familj och över 30 år vet inte kanske har fel vem vet?.

men nu ska jag nog gå och duscha en sväng medans liam sover och sen blir de och gå in till föräldrar mina och se vad dom gör vet att dom håller på att små renovera genom att tapetsera och sånt så kanske blir att kika in där innan man ser på nå tv eller nån film och synd äter lite snacks!! :) haha

Ha en trevlig kväll iaf det ska jag och ungarna ha iaf :).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0