Vårdcentral besök = ingen öroninflammation ;)

Ja i morse var man inte direkt nå speciellt utvilad heller utan Liam skrikit och hållt på vakna om och om igen flera  gånger under natten  och bara skrikit och grinat och utan att velat äta eller nå. Så jag och min sambo tyckte detta har varit jobbigt både för oss och tyckte så synd om Liam så vi bestämmde oss för att ringa och höra med vårdcentralen om att få en tid till nån läkare som får titta i hans öra och se om de kan vara öroninflammation. men innan det så ringde vi våran barnmorska på BVC  för att  avboka våran tid vi skulle ha imorn för att ge Liam sin första spruta (vaccin), vi tycker det är onödigt och ge han vaccin om han inte är riktigt pigg kanske bara blir värre om han får feber ut av den oxå och då får man dubbelt jobb nej tack de vill man inte och det tyckte barnmorskan inte heller utan vi skulle istället ta en vanlig vikt imorn och längd och pratas vid och så i övrigt och se så han går upp och så när han varit krasslig o så, och ta vaccinet lite senare när han blivit frisk :).

berättade även hur han varit och att vi misstänker att han fått nån öroninflammation och hon tyckte de lät som de när vi beskrev hur han varit så hon tyckte vi skulle ringa till ner till vårdcentralen och få en tid till en läkare och kolla upp det hela!. Vi gjorde det oxå och blev fort uppringda och förklarade hur de var och fick tid 14.20 till en manlig läkare.

Ja så under tiden vi väntade att åka dit så for vi och hälsade på fredriks mamma på sjukhuset för hon har brutit foten hemskt nog (huvva så ont de ska göra,) så vi var där en stund och hälsade på med lilla liam. :) senare for vi till gammelstad där jag pch min kompis gick ut och gick en promenad med liam medans min karl och hennes karl skulle åka skridskor medans vi väntade på att få gå till vårdcentralen. sedan så beslöt vi att jag och min kompis karro gick direkt till vårdcentralen efter promenaden så kunde grabbarna åka skridskor där under tiden för de är ju så alldels brevid så :).  Ja då var det dags sen för läkarbesöket men de visade inget som han kunde se i örat inget rött eller så vad han kunde se nog för att liam var inte direkt på humör grina o skrek nästan hela tiden så svårt o hålla honom helt stilla så han kunde se men vilket barn tycker de är kul och gå till doktorn som ska hålla på besvära en så jag förstår liam helt och hållet.. haha ;)  Men läkarn sa också  att vi skulle avvakta om de nu inte blir helt värre han bara skriker o blir otröstlig och får hög feber och allmänt slö eller liknande så skulle vi höra av oss får dom kolla upp det igen så ingen öroninflammation var det vilket var skönt på ett sätt men vet då inte vad de kan bero på hans beteende.

Men jag och min sambo kom sedan på att det kan ju oxå vara så att han besväras ritkigt ordentligt av tänderna hans som börjar komma och så inte för att man ser så hemskt mkt men känner att de är lite vasst på vissa ställen och så och lite vitt på vissa ställen och han har ju bajsat rätt grönaktigt och gnuggat fingararna i munnen rätt mkt och ofta nu senaste veckorna, men tycker de borde väl inte hålla i sig så länge borde ju ge sig nångång. Kommer ihåg Elias fick många av hans tänder rätt tidigt med men inte ritkigt så här tidigt och fick många direkt men han besvärades inte så mkt med värken feber eller nå mkt gnäll eller grin utan bara gnuggade fingrarna i munnen men inget annat men men de är ju olika mellan alla barn ju :).

Jajja nu ikväll så blir det och se lite här på nätet och sen så kommer karro och vi ska se en skräck film tillsammans medans våra karlar och min storebrorsa är med dom och åker mer skridskor, dom är verkligen helt skridskor tokiga den senaste tiden är nästan jämt och åker men de är ju roligt ändå ju. !! :) Dessutom har min karl blivit besatt av att träna o träna så han ska gå ner i vikt, han är inte nöjd med den och de är klart har blivit lite mkt kanske av de goda ibland och de är ju klart när man är 32 år är det inte de lättaste sen kanske o få bort det om man inte tränar och bara äter godsaker, men jag skulle oxå behöva ta tag i de dära men de har varit så mkt nu senste tiden efter man flyttat och så men nu ska de minsann bli ändring på det med så ja ska oxå börja träna nu :)

Ajja nu ska man dra och ge liam lite mat, nån som vanknat och lever om hör jag som säkert är hungrig :)
hej svejs!


Kommentarer
Postat av: Aina

kan ju som ni säger vara tänderna som spökar, stackarn:(

2009-01-22 @ 20:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0