När ska man hinna!?

Ja åter till denna fråga när ska man nånsin hinna med nått här i livet, har hur mycket som helst som jag tänkt göra tidigare och nu lite små saker till att göra men förstår inte när man ska hinna med nått här i livet och när man inte hinner med gör det hela mig bara stressad har kännt så mer eller mindre sen just före sommaren o efter bröllopet vårat och allt men kanske för att man har i stort sett bara jobbat hela tiden inte haft ledig nå alls detta år typ, ska inte klaga har ju jobb men ibland tycker man att de skulle kunna vara skönt o få lite mer ledigt o kunna få välja o lägga schema själv ibland! :).
Jag tror även ibland att man är arbetsskadad då man varit med och jobbat där det varit eller är just nu stress bland viss personal och så antar att man blir likadan själv smått o så trots att jag verkligen HATAR stress finns inget värre än de och när folk stressar i arbete man har INGENTING igen för det och leder ofta som sagt att folk blir sjuka och så ligga bra och INTE stressa!.

Blir så själv frustrerad när man själv vet att man inget hinner och om dagarna och så då man väl jobbar är man ju trött o vill bara ta de lungt när man väl kan och samma känns de ju när man väl är ledig en dag så orkar man ju inte alltid med och göra en massa måsten och ärenden man egentligen skulle behöva utan man måste få vila och återhämta sig ibland ju!.
Kan de även vara att man har för stora krav på sig själv och själv disciplinerad på senare dagar tror jag och vill så gärna ha ordning och de på de mesta som gör att man känner som man gör inte bra utan bara jobbigt för ens egen del känner jag.... SEMESTER Nu tack kan behöva det!!! ;P haha


Nej nu ska jag lyssna på lite spotify och sen får se vad man hinner göra innan man måste be ge sig till jobbet för kvällsjobb ju, kände precis att jag tappade gnistan att skriva då ja tycker de bara är jobbigt o tråkigt o skriva o känna så som man gör nu har som ingen glädje kvar känns de som känner mig bara totalt STRESSAD över allt här i livet just nu känner jag, även om de är skönt o skriva av sig ibland och så men nej nu sätter jag punkt för idag för detta inlägg iaf.




Kommentarer
Postat av: Josefine

Ja det är lite tråkigt.. Blir ju som 3 helger för oss alla, eller ja åtminstone för dig och mig, vet inte exakt hur det ser ut. Jag lär ju få även helgen efter nyår (förutsatt att det blir förlängt, vilket jag gissar) så kommer också få 3 helger i rad... :/ Jo det börjar kännas nu att man jobbar mycket, eller inte mycket utan snarare OFTA. Ja man får väl trösta sig med pengarna sen när de väl kommer, alltid något ;)

2010-12-11 @ 18:19:00
URL: http://joleen.makitalo.nu
Postat av: Josefine

Måste ju förresten tillägga; ja vi skötte det väldigt bra med jul- och nyårsschemat! Men det var ju tack vare dig och mig som de tuffa turerna (julkvällen och nyårskvällen) löste sig ;) Guldstjärna till oss! ;)

2010-12-11 @ 18:39:27
URL: http://joleen.makitalo.nu
Postat av: Åsa

Kan oxå behöva semester känner jag... jobbar 7 dagar till och sen har jag 2 1/2 veckas jullov : )Kommer bli skönt. Ha det bra! : )

Postat av: Johanna

Josefine: Japp det är lite tråkigt med så många helger självklart men som du säger får se från den ljusa sidan som sagt att de blir pengar iaf och allt går bara man vill, och har lärt mig att man orkar nog mer än man tror ibland även om de känns efteråt om man haft mycket och så :) hihi.



Absolute josse gjorde vi det bra och kom överens bra om julen och nyår och självklart ska du och jag ha varsin stor guldstjärna för de det tycker ja verkligen vi är värd och blev ju även bra de byte du ville göra och så ju som du råkat kolla fel ju och så var du snäll o gav mig en dag lite längre ledig väldigt omtänksamt att erbjuda mig de för att ja bytte med dig! :).



Hörde föressten att monica inte var så hemskt förtjust i just de dära med helgerna vid jul och efter de då de blev att man blev som ledig där mitt i helgen ibland o hade nån tur där mitt i helgen att hon tyckte att man blev som bunden men man måste ju ge och ta och försöka hjälpas åt så gått de går ju när de är sånna stor helger ju och så så de blir någorlunda bra och rättvist för alla ju och tyckte vi gjorde de väldigt bra iaf , och dessutom är hon ju ledig både nyårsafton o dagen efter så eftersom hon nu ville eller behövde vara ledig för att hon skulle iväg ev eller vad de var så de var ju som vi mest som fick dela även på den helgen så tycker inte det är nå hon skulle behöva haka upp sig för då hon blir ledig ju :).

2010-12-16 @ 22:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0