Stress stress.....

Ja man känner sig totalt sönder stressad just nu känner jag dels när man jobbar så hemskt mycket som man gör just nu, sen så känner jag mig så himla stressad över att hinna med de dagliga här hemma städa, tvätta, julpynta, köpa julgran klä den, hinna handla julklappar, julbaka, hinna fixa julkort ev att skicka iväg , hinna med alla utvecklingsamtal och andra saker man har då man väl är ledig tyvärr, inhandla kläder inför lucia för barnen då dom ska vara tomtenissar eller pepparkaksgubbar får se får höra vad dom själva vill  & sen kläder till en själv och barnen och så inför jul och sånt man skulle behöva förnya i garderoberna.......
Ja jag kan göra listan ännu längre men orkar inte så ni kan ju förstå att man känner sig smått stressad över mycket just nu då man jobbar rätt mycket och behöver ju vila emellan åt och om man jobbat kväll hinner man ju knappt nått så måste man upp o sova för att orka upp typ dagen efter och sånt både o jobba eller med barnen ju så HATAR verkligen och vara stressad finns inge värre och man blir ju så uppe i varv o så så man knappt hinner med sig själv eller tänka ibland helt sjukt men sant, bara man inte blir alldels knäpp av allt, eller får nån stressmage eller magsår vore inte kul att få det iaf...!! ;P.

Ja nu idag har ja i övrigt hunnit sova fått lite sovmorgon av barnen iaf sen fikat frukost, tvättat, hängt ren tvätt, plockat ur diskmaskin, duschat, gjort mig och barnen klara för dagen och sen lämnat dom på dagis sen nu skriver här en stund och sen ska jag iväg till syster Lena och hälsa på henne och Lilly innan jobbet kallar så man får komma iväg en sväng o tänka på lite annat och så än at hålla på jämt fixa här hemma då man väl har en ledig stund innan kvällsjobbet och så, så hjärnan även får slappna av och tänka på annat och se och hålla den gudomligt söta lilla Lilly ;).

Nej nu ska jag gå och hänga upp den 2:a körda tvättmaskinen innan ja ska be ge mig på en promenad till syster då så man hinner hälsa på innan jobbet kallar....

Tack och hej för idag! :).


Kommentarer
Postat av: aina

vet hur det känns! Är glad att jag inte behöver jobba nu innan jul så man hinner med allt, sen är jag glad att jag gjorde bort alla julklappar redan i början av november så man slipper den stressen:)

2010-12-01 @ 13:49:09
Postat av: Johanna

Ja du är duktig du aina som gjort bort de mesta så man slipper stressen klokt gjort o tänkt, men själv har man inte så mycket tid då man jobbar o då när man väl är ledig så är de så mycket annat man ska hinna med ju tyvärr så vissa saker o ting skjuts upp tyvärr... =(

2010-12-02 @ 12:04:11
URL: http://lillajohannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0