Aj aj dag!

Ja sova har man då fått göra efter att man tog den stärkare värktabletten inför natten o sov bra tills efter halv sju men inte nå vidare roligt när man sen skulle ta sig upp ur sängen stramade o värkte hur mycket som helst o kunde inte gå nå vidare fort eller så utan att de värkte huvva vad hemskt när man legat så länge som så, men de är verkligen hemskt som man får räkna iaf nu som värst dom hära första dagarna efter operationen att man får ha ont o ömt kring operationstället o ont vid vissa rörselser o när man ska sätta sig o resa sig upp att de kan ta ont men de blir ju bättre iaf så småningom med tiden det vet man ju;).

Idag har ja bara ringt o sjukanmält mig till försäkringskassan får ju vara sjuk i 7dagar utan läkarintyg och om ja även har ont o svårt att röra mig och så nästa vecka så får ja ringa min läkare i kalix o be han skicka sjukintyg så får vänta och se hur de känns. Har även ringt till arbetsförmedlingen för skulle höra av mig om ja fortfarande var arbetslös ang nå jobbgaranti för ungdomar och så men min handläggare sa att de var ingen ide o få nån kallelse till de nu utan skulle höra av mig när ja inte längre är sjukskriven o kan jobba igen så blir nog bra det!.
Sen så skulle dom anmäla detta att ja var sjuk till A-kassan min så ja måste när ja inte längre är sjukskiven besöka arbetsförmedlingen igen för att bli påanmäld igen tydligen för man blir avanmäld under tiden man är sjukskriven.

Ska imorn ringa till Gammelstads vårdcentral för att boka tid till distriktsköterska för att ta bort om 10 dagar stygnen mina från operationen.
Har även varit iväg och handlat med brorsan och hans tjej o var en sväng o kollade på kronan och de brukar vara kul o titta o se om man kan fynda nå men det vart lite för mycket fick hemsk värk o så efteråt så var tvungen o ta värktablett o vila mig sen så imorn blir de vilodag bara o inte gör nå även om ja inte tyckt ja gjort så mycket annars!. Imorn ska vi även bara fara och hämta min vigselring som är klar imorn från arktis smedjan så ska bli spännande se hur ringen blev ja valt ut och freddan ska få gravera in vårat giftemåls datum när vi ska hämta min ring så blir nog bra de;)

Usch inte nog men att behöva ha värk så har ja fått ont i halsen som en klump i halsen och ont när ja sväljer så jag har laddat upp med bafucin som är ju bra o hjälpande ju o bedövande för halsen, får hoppas de går över snabbt när man börjat i tid o käka dom!:).

Nej nu ska jag fortsätta se de okända o fuskbyggarna sen sova för natten!

Ha en fortsatt bra kväll;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0