Irriterad och less!

Dagen har man inte hunnit med mycket än precis hunnit vakna o det är riktigt snöväder idag fast varmt o skönt är de ju i alla fall så man ska ju inte klaga ;). Sedan har jag gjort undan o lämnat in dom 2 veckors period av Kassakorten som ska in till A-kassan smidigt och enkelt är de ju över internet ju och slippa kosta på en massa frimärken ju! ;).

Sedan så blev det att ringa till självaste A-kassan för att höra vars mina pengar och det är sedan jag varit delvis arbetslös och har ju rätt till A-kassan då jag inte har arbetat alla dagar o så ju för har inte fått nå pengar alls därifrån sedan ja varit delvis arbetslös efter föräldraledigheten då jag inte haft nå jobb!!.

Jag har varit delvis eller anmäld som de f.r.o.m den 18 januari och lämnat in alla intyg o de som dom skulle ha kring den 25:e januari men inte hört nå och inga pengar än utan bara fyllt i och skicka själva kassakorten som vanligt, men nu när jag ringde så sa dom att dom inte ens börja handlägga dom än och att dom tar ju i tur ordning eftersom och allt vad han sa och att ja dom ska väl börja handlägga dom nu snart att ja kan vänta mig att de är klart och att få pengarna sen ja varit arbetslös i mitten av mars herregud är ju ett tag dit ju så irriterad och less var jag och fattar inter vad dom håller på med värsta snigel farten har dom då där på A-kassan verkar de ju som tar sån god tid på sig och ens handlägga det hela helt otroligt sa till och med åt killen eller gubben där som ja pratade med ja de är ju tur att man har fått arbetat delsvis i alla fall annars hade man då stått där utan pengar hur länge som helst och inte haft pengar till mat och räkningar ju (i den snigel fart hade ja lust o säga som ni handlägger o betalar ut pengar åt folk).

Jajja nej nu ska jag gå och spendera lite tid till barnen när man väl är ledig och inte har nå jobb idag så, är ju strax lunch tid ju och sen blir de att fara och inhandla lite mat hit hem!.

Ha de bra! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0