Kan själv pojk & pappig;)

Ja som rubriken lyder kan man allt säga att Liam har verkligen blivit bestämd och envis liten pojk ska göra allt själv när de gäller ätande och andra små saker blir riktigt sur och irriterad om man ska försöka bry sig i hans mat eller hjälpa till och mata honom inte nått man får göra längre utan säger direkt ifrån med skrik o vifftandet med armarna att bort med armarna kan själv fast han inte än kan säga det men visar det klart och tydligt även om de är ju bra att han vill göra det själv men grisigt kan de ju verkligen bli o mycket städande efter honom när han ätit..haha =P.

Liam har även senaste tiden blivit väldigt pappig sen jag kom hem efter operationen då jag inte fått lyfta och göra så mycket med honom senaste tiden för att jag haft så ont o ömt o inte kunnat bära eller riskera att man får nån smäll mot magen om han blir sur när man klär på honom eller liknande för det blir han nämligen för klä på sig och byta blöja och sådant är de värsta han vet inte sitta eller ligga still o bara grinar men men allt måste gå och då har pappa varit mest med honom och hjälpt med han den senaste tiden o ja med Elias även om han gör typ det mesta själv nu när han är så stor och snart 5 år om 2 veckor;). Liam ska bara till pappa om de är nå jag duger inte även om de är nå han blir sur eller grinig eller ledsen över o ja ska trösta honom nej bara pappa pappa pappa för hela slanten han har nog märkt ut av att ja inte kunnat bära och sånt nu men bra med lite avlastning i alla fall och inte bara mamma som de varit förut kanske varit lite nyttigt för Liam med andra ord i alla fall ;).

Dagarna har i övrigt varit sig lika tagit för de mesta lungt eftersom jag än är sjukskriven och så har lite ömt vid naveln bara men mycket bättre känner jag dag för dag så snart är man väl på topp igen men det såg inge vidare trevligt ut när ja tog bort kompressen min och såg där dom opererat och sytt men men blir väl bättre o finare när stygnen är borta o läkt helt;).

Vet ej hur länge jag blir sjukskriven för läkarn skulle skicka ett intyg till mig igår när ja ringde fick tala med nån från mottagningen på kalix sjukhus som skulle be han skicka åt mig eftersom han sa att jag skulle göra det på måndagen igår om ja fortafarande har ömt o så ju.
 Har även liten svullnad som känns lite hårt strax ovanför naveln vet inte om de ska vara så att de är sen operationen var ju rejält svullen tidigare men de mesta lagt sig men inte där de känns lite hårt får väl avvakta o se om de går till sig annars får ja väl höra när jag ska till distriksköterskan nästa tisdag o ta bort stygnen!.

Är väldigt sugen på fara på stan nån dag och kolla på nya vårkläder speciellt nya ytterkläder åt barnen dom behöver nya fina vår ytterkläder en jacka o nå vind täckbyxor som tål vatten o vind brukar vara bra;).
Ska se om Aina kunde följa med på fredag då hon var ledig kanske vore hemskt kul o gå med henne var längsen och roligare och gå med nån nära vän som förmodligen också är ute efter nå nytt till sina kids för freddan är ju absolute inte sugen på gå o titta på sånt är ju så trist säger han förstår inte varför karlarna är så där, ja menar barnen behöver ju nya kläder då och då speciellt vissa årstider o de då dom inte har så mer är de inte med de men dom ids ju bara inte tråkigt nog..

Nej nu ska jag se lite tv & kvällsfika & sen bröllopsplanera lite kolla lite bröllopsfrisyrer på nätet o från en hel hög tidningar jag har som ja fick när ja köpte min bröllopsklänning o slöjan jag även fick med riktigt bra o kolla i dom mycket bra tips och ideér om mycket kring all planering o de bilder på frisyrer o en massa annat;).
Fick även en bra bok av mamma min som hade fyndat i boden på nån bokrea jätte tjusig o fin bok om vägen till bröllopet och bröllopsplanering & de mycket bra tips o ideér och fina bilder och sånt så inte dåligt de ska läsa o kika igenom den ikväll;).

Bjuder på nå bilder från den envisa & självständiga kan själv pojken Liam ;)


Kan själv pojken;)
                    Kan själv pojken Liam som ska äta själv ;)

Kan själv pojken;)
                 Kan själv pojken Liam igen & grisig blir man av de;)

Liam;)
                                Liam Koncentrerad på äta gröten;)

Liam;)
                                     Mums tycker Liam;) haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0