Långfredag- Glad Påsk!! =)

Ja idag är det långfredag och har påbörjat påskhelgen då man jobbar hela helgen, jobbade fm idag till 14 och var skönt de ju då de är rätt mkt på övriga avd och så och man börjar känna även om ja var ledig onsdag så känns de att man har jobbat alla övriga dagar denna vecka och har ännu 2 dagar kvar innan 2 dagars ledighet som jag längtar så och ser fram emot, vet inte har blivit så himla trött nu förtiden och inte samma ork och energi känner jag... haha.

I övrigt idag när ja slutade var de bara raka vägen hem och sen så for jag och handlade och gjorde undan färdigt påsk godis och köpte påskäggen och kidsen som jag nu snart ska göra i ordning och fylla så dom får sina efterlängtade påskägg som dom längtat och tjatat efter hela dagen lååång..hehe ;).

Sen så efter det blev de att göra sig och barnen klara och duscha för min del och sen byta om på på hela familjen inför middagen som vi var bjudna till Anna & Alvaro och lilla kevin, och måste säga de var helt underbart gott både middagen som var marinerade kyckling fileér och potatis gratäng , sallad samt olika dressingar och jätte gott vin som dom bjöd på en riktigt höjdare allt ihop, dock så skulle fredde köra för han hade druckit igår och var inte så sugen idag där med så jag och anna & alvaro fick dela och njuta av de goda vinet helt klart att rekommendera som dom köpte. Fick sedan till efterätt cheesecake som var och är så gudomligt gott och längesen man åt verkligen ;). Var mkt trevligt sällskap och roligt att vi börjat umgås igen allt mer riktigt trevliga är dom bägge ju och så söt liten gosse som Kevin med är :).

Vi får allt ta och bjuda tillbaka till dom här framöver och mysigt nu när de börjar bli så fint och varmt ute som det är nu förtiden också ju, och har planerat och pratat att snart ta nån utgång tillsammans med för var så grymt längensen och man är riktigt sugen på det också så de ska bli trevligt och som vi alla ser fram emot.

Barnen var himla trötta efteråt och hade haft de så roligt så dom somna riktigt fort då vi kom hem eftersom dom fick lägga sig direkt då vi kom hem bara byta om och lägga sig och invänta ivrigt på att påsk haren ska ha varit under natten och lämnat nå påskägg åt dom bägge :).

Nej nu är jag så trött och orkeslös och ska bara se lite tv nu och sen sova och ha sovmorgon imorgon då man börjar först eftermiddag 14-21.

Ha det bra allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0