Ny vecka.. Nya tag!

Ny vecka = Nya tag kan man säga, har denna vecka har man då en intensiv jobba vecka denna påsk vecka då dom flesta känner lycka av att få vara lång ledig men icke det vi som jobbar inom vården då är de bara jobba och speciellt om man bara är vikarie dessutom, ska jobba 6 av 7 dagar denna vecka ledig bara onsdag så nå vet jag då vad jag gör i veckan, nåja man tjänar ju lite extra pengar och så och man är ju iofs rätt van och jobba alla dessa helger /stor helger och så då man varit vikarie länge så, jobbade ju även sist i julas både jul & nyår samt trettondagsafton så nå vet ja det går bra & att denna påsk kommer gå snabbt den med, för min del egentligen spelar de väl inte så stor roll ibland att man jobbar men det är ju mest för barnens skulle man tänker på som blir tråkigt då man jobbar och inte kan hitta på en massa kul och sånt & fara iväg på deras ledigheter som dom har på dagis då dom är lediga ju, får hoppas man får nå fast jobb snart som sagt så man själv får och kan lägga scheman och sånt själv hur man vill/önskar och kan jobba ju! :).

Idag annars har man då hunnit med en hel del skulle jag säga fast man vaknade efter 8 tiden, har nämligen hunnit efter man vaknat & ätit frukost duschat bägge pojkarna innan dom skulle på dagis och sen när dom var sen och lekte ute innan de var dags för dagis han ja även vika ren tvätt slå på en ny tvätt och hänga upp den sen samt dammsugit och plockat lite här hemma.

Sen var de bara dags för att gå och lämna barnen på dagis jag tog Liam i vagnen som vanligt och Elias tar sin hjälm & sparkcykel och kör med den då han tycker de är så roligt och det går undan med den ju :). Fast det hade ju kunna varit mindre blåst idag om man kunde säga så då de var så fin och härliog sol ute för de var ju rena rama stormen typ ute inge vidare kul eller skönt alls ju..... =(.

Nej nu har man hunnit vila upp sig iaf lite grann efter allt man hunnit med på fm så nu blir de bara lungt för ska ja även orka med och jobba också då jag har em/kvälls turen idag 14-21 och sen jobbar jag dag tur imorn 7-14 :).

Nåja nu ska jag gå och ta mig en god kaffetår medans man väntar på att mamma ska komma hem från en vän då ja ska få låna bilen deras till jobbet ikväll då fredde har våran och som vanligt jobbar ju dag tur så de krockar lite då man bara har en bil än dessutom så men nu bara gå och njuta innan man ska iväg på jobbet!

Önskar alla en fortsatt bra måndag!


Kommentarer
Postat av: Becca

Haha han kollar åt sidan på alla bilder :P

2011-04-19 @ 08:31:40
URL: http://varatlillamirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0