Alldels underbart!! ;)

Ja idag har man ledig dag och är alldeles underbart men varit som vanligt trött då man väl får sova och är ledig och vill knappt stiga upp är alltid likadant  men men man har ju barnen hemma så man måste ju som stiga upp ch ge dom frukost och kolla läget så dom inte hittar på nå bus eller river runt saker och ting om man sover....haha;P.

Nej men idag har de varit lungt och skönt har varit ute med barnen en stund sen så har vi sett på lite film eller på deras favorit program eller iaf Liam´s och självklart pratar jag om Fåret shaun då såklart...hahahaha.

Sen har ja bara gjort mig klar för dagen och ringt till barnens avdelningar på dagis och medelat tiderna för denna vecka dom ska vara då man jobbar och dom är lediga idag tillsammans med mig!.

Sen så har ja även tagit och gjort de ja skulle göra idag nämligen ringt chefen vi har där vi jobbar för att höra om hon eller dom har tänkt förlänga oss längre vilket de skulle nog bli sa hon eftersom de inte är nån förändring där så men berättade i alla fall att jag har bokat och ska iväg den 13 februari på intensivkursen i arjeplog i 2,5 vecka för att ta körkortet ju som ja bokat in mig på tidigare så kan inte jobba då ju men som jag precis berättade om att vi har trivts bra där vi är nu och varit där länge nu och kan ju som allt där med de övriga vi brukar göra som extra och allt på avd så sa ja att vill gärna vara kvar och tycker det är så skönt att få komma tillbaka till samma stället där man varit tidigare och veta att man har nå att komma tillbaka och det höll hon ju med om och hon sa att hon tyckte detsamma och tyckte mycket bra om oss alla och ville ha oss kvar och vi är ju ändå inne på Las- listan där så hon sa att hon tänkte precis som ja tänkte att hon kommer ev ta in nån annan bara där dom veckorna jag är borta i arjeplog då och sen att man får fortsätta i så fall och de vore ju toppen och hon förstod ju självklart att jag skulle fara och ta körkortet och att de är ju viktigt och sa att nå tror hon absolute att de ska gå och ordna så hon skrev upp när de var ja blir borta och skulle ringa och prata med Elisabeth hon på kommunen som har hand om alla på Las-listan och de för långtids vikarier och de ju så hon hon trodde att de skulle gå bara bra inga problem men skulle höra med henne och sen får jag höra vad hon sagt då de vore ju underbart om man skulle få komma tillbaka när man varit så länge även om de varit mycket och jobba och ja sånt ni förstår som man skrivit ibland tidigare att man är less men men man är ju som sagt långtidsvikarie och man är ju van och jobba och så så man har som sagt blivit van de hela och har ju funkat hitills så och förhoppningsvis blir de som chefen sa tidigare att de går och att ordna med att inte behöva ha så många helger som vi haft tidigare så får hoppas på det vore ju bra och det är ju skönt trots allt och ha ett lång vikariat ju och sen så samlar man ju på sig dagar för att nån gång snart hoppas ja bli inkonverterad nånstans o få som "fast" jobb nånstans och samla semester ju också om man nu får vara längre än 3 månader ju de kom ja på att ja måste ta upp med henne också om vi har ju rätt till det ju ;).

Oj nu vart de långt och nästan skriv kramp, nu ska ja mysa på med barnen och göra lite roliga saker då man är ledig ju ta vara på den dagen ju viktigt viktigt!! ;).

ha en fortsatt bra dag allihopa!! :)

Kommentarer
Postat av: Becca

Jo jag måste verkligen börja ta det lite lugnt om dagarna och om det är någon vi måste göra nån dag så får det bli tidigare. Måste som hitta en balans så lillen får komma i säng och att vi, jag inte måste kämpa att hålla mig vaken =)

2011-01-30 @ 14:59:02
URL: http://varatlillamirakel.blogg.se/
Postat av: Becca

Jo och danne har faktiskt börjat fundera på oliver nu =) så det kan hända att han får heta det =)

2011-02-02 @ 11:53:47
URL: http://varatlillamirakel.blogg.se/
Postat av: Becca

Jo jag vet men det var lite jobbigt där i början. Sen är det inte dopet det handlar om utan en annan sak som jag inte vill prata om. Är bara rädd att nån ska förvränga allt så dopet blir sabbat därför tog jag upp det =) Har börjat se framåt mot dopet nu och det känns faktiskt väldigt mycket bättre =)

2011-03-25 @ 10:52:51
URL: http://varatlillamirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0