Lite små tid över

Ja nu hamnade jag här visst då en stund och har lite tid över och då tänkte jag att jag skulle ta och skriva nån rad eller så när man ändå sitter här och har lite tid över.
Dagen har varit allt rätt lugn har varit ovanligt pigg för att ha somnat vid 01.30 igår då jag såg hockey sverige jvm mot Finland en riktigt bra och spännande match som dom lyckades vända till seger och de även avgjordes på straffar rysande spännande med andra ord, då väntas de att se final på torsdag natten till fredag mot Ryssland ;).

Sen så var ja tvungen stiga upp kl 06.20 redan då jag skulle skjutsa fredde till jobbet då jag behövde bilen idag då jag skulle köpa 2 st presenter dels en till Albin, Ainas & patriks gosse som fyllde 1- år idag som vi var på kalas till idag där det bjöds på mycket gott fika som vanligt och trevligt surr,ska bli roligt att vi nu ska vara hemma samtidigt med smått igen, alltid kul när de är fler i ens närhet som ska vara hemma samtidigt :).
Sen så köpte jag en present till en blivande 1- åring som fyller år på Lördag nämligen syskonbarnet Linus (lillebror) och Rebeccas son så de var skönt och ha köpt och hittat nå åt dom båda :).

Sen efter vi varit på kalaset så blev de att jag och kidsen for och hämtade upp fredde från jobbet och sen vidare hem för att laga lite middag då de blev super gott som vanligt köttfärsås och spaghetti.
Nu sen är det bara lungt och förblir det ska bara snart börja lägga ungarna strax då det är skönt nu på kvällarna då man har dom hemma på veckorna nu när de än har jullov även denna vecka så att de får komma i säng i tid då de annars är fullt upp från morgon till kväll så man får lite lugn och ro och egen "vuxen tid" också.

Liam är även så himla duktig sen vi börjat pott & toalett träna honom utan blöjor och funkar så bra från morgon och hela natten utan blöjor eller nå alls utan kalsonger som gäller hela dagar/nätter långa och han går nu själv och märker av själv när han behöver göra nr:1 & nr 2 vilket är så himla skönt att man tog tag i det äntligen o kört på nu innan nästa blöjbarn bebis kommer...hihi :).
Måste säga att det har gått som för Elias då han var lite riktigt fort och bli torr för Liam med helt otroligt men så skönt och glad verkligen över det hela.

Har både igår och nu idag i em haft en hel del värk ilningar i mage och ner till  samt sammandragningar och hård mage av vissa sammandragningar med nu som kommer o går mer eller mindre hela tiden ibland ondare och ibland att de molar på så är ju bara 3 veckor kvar så är kanske att de börjar vara dax snart kan man ju hoppas så nyfiken och längtar nu efter lill bebisen våran! ;).

Nå väl det blir när det blir ska inte gå och hoppas för mkt så de blir att man får vänta längre eller till och med får gå över vore inte kul alls....

Nåja nog skrivet för idag detta blev en hel roman som vanligt.. haha

Ha de gött allesammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0