Söndag och brist på annat:P

Ja då hamnade jag här med då och tänkte skriva några rader när jag ändå sitter här vid datorn och kollat runt lite övrigt på nätet och sen är det brist på annat med då det är rätt kyligt idag och blir nog en rätt lugn dag idag om ja känner mig och min familj rätt.

Helgen har då varit lugn men mysigt ändå i övrigt igår  hade vi dock en mysig och underbar lördag i övrigt fick sovmorgon, sen åt vi frukost och sen bestämde vi oss för att fara och hälsa på barnens farmor och farfar ute på hertsön då de var ett bra tag sen vi var och hälsade på tror de var sist på julafton annars har vi ju såklart som vanligt pratat i tfn sen dess men är ju så när fredde jobbar hela veckorna och barnen på dagis o så jag dock hemma så är de som att tiden och veckorna rusar iväg och klockan hinner bli så sent innan man ätit middag och städat undan och så på veckorna och sen är de ju en bit bort hertsön så de är som att tiden inte räcker till ibland på veckorna så då får man passa på och hälsa på på helgerna ju, och Elias och Liam som annars träffar mormor och morfar rätt mkt då vi bor så nära som grannar är ju klart dom vill träffa sin farmor och farfar och vara där med ju så de var i alla fall som sagt trevligt och roligt för barnen och leka där med lite saker och fick se en traktor skotta där utanför dom på kvarteret under tiden dom fick som vanligt en massa gott fika och glass de blev bjudna på:).

Sen så efter det for vi på Ica Maxi på storheden och handlade hem lite mat då vi hade så dåligt hemma så vi har mat en del under veckan med och igår blev de lördags mys middag lövbiff och pommes, pepparsås & bearniesesås och färsk grönsallad till med feta ost i så sjukt gott till med lite god dricka som trocadero till så mumsigt och mätt man blev ;). 
Sen så klippte jag fredde då han var så långhårig och de var på tiden med hårklippmaskinen så de var skönt och få de gjort. 
Sen så tog vi de bara lungt och åt godis och såg lite tv, gladiatorerna och annat men var inte så mkt att se tyvärr film mässigt på tv vilket jag är tråkigt då man är hemma och de är helg så tycker ja de borde visa mer och bättre filmer ju då folk är hemma. men var en hel mysig lördag i alla fall. 

Jag har själv hunnit i alla fall efter frukosten hunnit varit ut på en 40 minuters promenad i alla fall i denna kyla som är - 17 grader här i sunderbyn i alla fall tog bara på mig lite varmare kläder och gick ut , fick dock inte som vanligt på länge igen täckbyxorna i dragkedjan/blixtlåset men har ju hängsler och min varma jacka över så men sen ett bra tag tillbaka fast de är nu ännu värre så får ja inte igen min vinterjacka så var tvungen att låna en fleecejacka från min mamma som ja hade under den tjocka vinterjackan som täcker för täckbyxorna och för magen där jackan o täckbyxorna inte kunde täcka över och är ju inge skönt om de drar kallt heller så men frös inte det minsta nu när jag tog på mig ordentligt med varma kläder och var riktigt skönt med frisk kall luft och röra på sig varit på tok för lite promenader men har ju blivit så när ja haft så ont och besvär tidigare så vill ja inte riskera då tidigare och få de ännu värre och ondare ju...

men men bättre sent än aldrig o ta sig ut ju och sen så är ja rätt less på vara stor och otymplig o klumpig nu och inte få igen jackor eller på sig nå kläder alls typ för magen och sen man blivit bredare kring höfter och rumpa och allt även om de är mysigt med denna mage såklart och allt men saknar ändå till viss del och få komma i och ha lite vanliga kläder och så ju och kommer då verkligen när lillen kommit ut ta vara och fort komma igång med träning och komma i form så man kommer i sina vanliga kläder och känna sig i form och fin igen, även om ja inte har fått mer än mage och att man såklart blir bredare över höfter och så som tillhör så man får vara glad att man inte svällt eller så mkt i ansiktet eller så utan fått som sagt som de sägs när man väntar pojkar så behåller man sin skönhet :) hihi.

För övrigt just nu så händer det inte mkt just nu idag här i familjen Liam ser på sina älsklings filmer och Elias skulle gå ut och skotta lite ute och jag och fredde sitter vid varsin dator o kollar lite och så tar det bara lungt.
Blir väl sen bara att göra nå middag idag och sen ikväll senare är de en bra Beck film som går ikväll lite nyare av dom så de blir väl att se den med älsklingen!! ;).

Önskar och hoppas att lillen/bebisen vill komma ut snart tycker det är dags då det är ju snart dax och inget att vänta på dom är ju färdig utvecklade och fixerad sen tidigare så tycker inte de är nå att vänta på utan komma ut nu till oss då man längtar så efter den :).

Nu får de vara bra och nog skrivet för idag!

Ha en bra och skön söndag allesammans trots denna kyla som är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0